Montania Aktivitetsbokning

Skärmavbild-2015-09-10-kl.-11.00.37

Montania Aktivitetsbokning är bokningssystemet för dig som arrangerar aktiviteter och hanterar olika typer av aktiviteter med olika prisregler.

Givetvis fungerar allt på olika enheter som dator, läsplatta eller mobil.

Bokningssystemet hanterar till exempel:

Laserdome

  • Hantering av maxantalAktivitetsbokning boka mobil
  • Vid bokning välja antal personer eller abonnera hela

Äventyrsbana

  • Förslag på antal lag baserat på antal personer
  • Hantering av max antal lag samtidigt

Kalasbokning

  • Pris per kalas med minimum antal deltagare
  • Kontroll av ledigt samlingsrum vid bokning

Bokningsbekräftelse & påminnelser

  • Designad bokningsbekräftelse till angiven e-postadress
  • Automatisk påminnelse till kunden X timmar innan starttid
  • Hantering av avbokning visst antal timmar innan
  • Kunden får vid bokning en länk som kan användas för att göra avbokning
  • Vid avbokning skickar systemet automatiskt ut bekräftelse

Översikt bokningar

Administratören får enkelt överblick per dag, vecka eller månad och kan filtrera mellan aktivitetstyperna

Administrationsläge

  • Enkelt se bokningsläget per dag, vecka eller månad
  • Se bokningsläget per typ aktivitet eller för sällskapsrum
  • Enkelt att hitta specifika bokningar
  • Enkelt göra bokningar, flytta bokningar och göra avbokningar
  • Sätta öppettider per veckodag
  • Översiktlig statistik över bokningar per typ

Prishantering

  • Olika prisregler och priser för olika aktiviteter
  • Prishantering för kalas
  • Kan hantera olika priser för olika dagar

Lösningen är framtagen i tätt samarbete med Halmstad Aktivitetscenter.

Montania Aktivitetsbokning bygger på en flexibel plattform är gjord för att kunna anpassas till olika behov. Kontakta Montania för en diskussion om just dina behov.

 

 

 

Affärssystem med webb för kursföretag

TEK i Halmstad – tek.se – erbjuder kompetenshöjande aktiviteter i form av utbildningar, nätverksbyggande för olika yrkesgrupper och seminarier till företag och organisationer i närområdet.

TEK ville ha ett system som stöder hela verksamheten från kursinformation till fakturering, och där personalen hela tiden har tillgång till korrekt information. Samtidigt ville de effektivisera kommunikationen med medlemmar och kunder och skapa mervärde för kunderna genom enkel anmälan och ”Mina sidor”.

Montania har levererat en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med kurser, kursanmälningar, offerter, fakturering och ekonomi.

Montania har också utvecklat en modern webblösning som är helt integrerad med affärssystemet. Alla aktuella kurser, frukostmöten, seminarier och nätverksträffar publiceras på webben och visas i den grafiska kalendern.

Förutom anmälan till olika aktiviteter kan kunderna logga in på ”Mina sidor” och se vilka kurser de deltagit i tidigare. Nätverksmedlemmar får mail med nästa tillfälle och kan tacka Ja/Nej direkt från mailet.

Både webbplatsen och mailutskicken har s.k responsiv design vilket gör att innehåll och layout automatiskt anpassar sig till t ex en mobil.

TEK webbsystem med mobilanpassning

Exempel från lösningen, Affärssystem:

  • Budget direkt på kurser
  • Lägga upp kurser med flera datumtillfällen
  • Automatisk generering av medlemsfakturor
  • Hantering av nätverk med medlemmar och tillfällen
  • Utskicksfunktion med designade HTML-mail
  • Kallelser som skickas som designade HTML-mail
  • Checklistor för genomförande av varje tillfälle
  • Rapporter och statistik, vem har gått vilka kurser mm
  • Kundutvärdering

Exempel från lösningen, Webb:

  • Översiktlig kalender med kurser, seminarier mm
  • Anmälningar på webben kommer direkt in i Agera Affärsstöd
  • “Mina sidor” för att se genomförda och kommande aktiviteter
  • Personalansvarig får överblick över sina anställda

Teknik

  • FileMaker
  • PHP

Butik och webbshop mot konsument

Powertoys AB – powertoys.se – är ett detaljistföretag inom radiostyrt som säljer direkt till konsument via butik och framför allt via webbshopen.

Powertoys behövde ett flöde som gjorde det smidigt att både få ut stora mängder artiklar i webbshopen och sen hantera order och logistik.

Eftersom försäljningen sker både via telefon, butik och webben så var det viktigt att hela flödena – från artiklar och priser till order och logistik – följer samma process. Till exempel är det mycket jobb med att hålla reda på vilka reservdelar och tillbehör som finns till respektive bil.

Montania har levererat en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med kundstöd, beställningar, artikel- och lagerhantering, order och leveranser, fakturering, kundreskontra, kassamodul och integrerad e-handel.

 Exempel från systemlösningen

  • Direkt på artikelkortet kunna ange relaterade Reservdelar, Tillbehör och Options som både säljare kan använda internt och som underlättar för kunden i webbshopen
  • Direkt på artikelkortet kunna styra listor på webben med t ex Kampanjer, Nya modeller och Topplista
  • E-handelsmodulen kan hantera försäljning i flera länder med olika språk och valutor och sajter ska lanseras i olika nordiska länder
  • Direkt på artikelkortet i affärssystemet kunna ange etiketter som gör det enklare för kunderna att göra urval i webbshopen,se bild nedan eller se exempel
  • Utskicksmodulen för att skicka HTML-mail direkt från affärssystemet
  • Kassamodul för snabbt kunna registrera order i butik

Teknik

  • FileMaker
  • PHP
  • MySQL

Distributör norden

Trigono AB – trigono.se – är en distributör av både hård- och mjukvara i hela norden. Försäljningen sker både via grossister, återförsäljare och i viss mån direkt mot slutkund.

Produkterna köps in från stora internationella leverantörer som Sony och FileMaker.

Sortimentet ändras snabbt så Trigono måste med kort varsel få ut många nya artiklar i olika kanaler. Därför är det viktigt med effektiv hantering av artiklar, olika prislistor i olika valutor och distribution av priser och information till partners och egna webben.

Montania har levererat en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med kundstöd, artikel- och lagerhantering, order och leveranser, fakturering, kundreskontra och integrerad e-handel med flera olika webbshoppar för olika länder.

Systemet är helt integrerat med Visma för bokföring och leverantörsreskontra.

 Exempel från systemlösningen

  • Inläsning av prislistor från olika leverantörer
  • Specifika prislistor för kunderna som ger säljarna snabb överblick och samtidigt används när kunden loggar in i webbshopen
  • Kunderna kan prenumerera på sin prislista som automatiskt leveras via FTP eller mail
  • Hantering av inpriser i olika valutor som räknas om till respektive marknads valuta
  • Med Ageras e-handelsmodul hanterar man enkelt olika utbud/artiklar/valutor för olika länder
  • Systemet är integrerat med TA-tjänsten Memnon för flexibilitet i valet av transportör
  • Systemet är integrerat med Mailchimp för mailutskick
  • Systemet hanterar även det norska dotterbolaget och mellanhavandena mellan bolagen

Teknik

  • FileMaker
  • PHP
  • MySQL

Handels- & produktionsbolag

Tylöprint AB förser mäklarbranschen med rätt marknadsredskap. Det komplexa sortimentet består både av handelsvaror och produkter där Tylöprint designar, trycker och monterar. Tylöprint jobbar både mot fristående mäklare och stora mäklarkedjor.

Tillsammans med Tylöprint har Montania byggt en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med integrerad e-handel och utskickshantering.

http://www.tyloprint.se/

Övergripande beskrivning av målen med systemet och exempel på hur det löses:

Enkelt promota artiklar till sina kunder

  • Söka fram kunder med valfria kriterier, t ex alla i en kedja
  • Välja några produkter ur artikelregistret som man vill informera kunderna om
  • Skicka iväg HTML-mail med den inbyggda utskicksfunktionen
  • Kunden är identifierad i mailet vilket gör att den automatiskt blir inloggad, får sitt pris på artikeln och kan klicka på köp direkt
Förhandsgranskning av HTML-mail direkt i affärssystemet:

Mailutskick för effektiv marknadsföring och kundkommunikation

Kontroll över sortiment, priser och lager

  • Lager- och prishantering av både strukturartiklar, ingående artiklar och varianter såsom färger
  • Stafflade priser baserat på volym, olika prislistor för olika kunder och olika lagerplatser
  • Hantering av t ex varianter, lagersaldo och olika priser och rabatter även på webben
  • Hantering av formulär – t ex för tryckinfo – direkt på artikeln
  • Kontroll över lagervärde och ”kostnad såld vara” för rättvisande månadsresultat

Artikelinmatning i kundanpassat Agera Affärsstöd för Tylöprint

Kontroll över produktions- och logistikflöde

  • Momentkedja för artiklar med tidsåtgång och avdelning som ansvarar för moment
  • Följa var i kedjan en orderrad befinner sig
  • Varje avdelning och person kan se i sin planeringslista vad som ska göras
  • Kontroll över leveranser även när underleverantör skickar direkt till kund

Få in e-handeln i vanliga order- och produktionsflödet

  • Samma artiklar – med texter och varianter – används för alla kanaler
  • När kunden är inloggad i webbshoppen gäller samma stafflingar och rabatter
  • Order från webbshoppen kommer automatiskt in och följer samma flöde
  • Även tryckinfo stöds i e-handeln och kommer in i vanliga orderflödet

Flera webbshoppar med unikt sortiment till avtalskunder

  • Artiklar kan kopplas till en eller flera webbshoppar direkt på artikelkortet
  • Kunder kan bli automatiskt inloggade och får upp sitt eget sortiment och priser

Proffsig och kundvänlig kommunikation

  • Information och erbjudande som designade HTML-mail
  • Offerter och orderbekräftelser kan gå iväg direkt som HTML-mail
  • Direkt vid leverans skickas automatiskt ett leveransbesked med bl.a Pac-track-kod till kunden som HTML-mail
  • Avtalskunder får egen shop med sin logga och egna sortiment

Royaltyberäkning och e-handel

Affärssystemet Agera Affärsstöd och hemsida med integrerad e-handel till Serholt läromedel AB.

Uppdragsgivare

Serholt Läromedel AB är ett förlag med egen produktion och utgivning av pedagogiska läromedel till bl a skolan.

Serholts primära behov var:

  • automatisk royaltyberäkning till författare
  • automatisk inläsning till affärssystemet av stora order från kunder
  • snabbare utleveranser

Montanias lösning

Systemlösningen består bl a av följande punkter:

Hantering av royaltyberäkning i kundanpassat Agera Affärsstöd för Serholt Läromedel

  • Agera Affärsstöd för kundstöd, artikel- och lagerhantering, order, leveranser, fakturering och kundreskontra.
  • Anpassningar av Agera Affärsstöd för Serholts specifika behov t ex royaltyberäkning direkt i faktura. När avräkning görs skapas ett underlag för utbetalning till varje författare.
  • Med en knapptryckning läser man in order från de större kunderna.
  • Vid utleveranser används streckkodsläsare vilket underlättar vid plockningen av order. Färgmarkeringar anger på ett pedagogiskt sätt orderradernas status.

Integrerad webbshop

Efter några år med Agera Affärsstöd har Serholt Läromedel kopplat på vår E-handelsmodul med vilken de har fått en helt integrerad webbshop. Artiklar och texter administreras endast på ett ställe och webborder kommer direkt in i systemet.

Teknik

  • FileMaker
  • MySQL
  • PHP