Meny

Julhälsning

Vi på Montania vill önska er alla en riktigt god jul & ett gott nytt år och tacka för ett bra samarbete under 2020.

Som julgåva till våra kunder har vi i år skänkt pengar till Läkare utan gränser och deras arbete med att ge medicinsk hjälp till människor som drabbats av väpnade konflikter, kriser, epidemier och naturkatastrofer. Tack för att du är kund hos oss!

Ändrade öppettider

  • Onsdagen den 23 december stänger vi klockan 15:00.
  • Tisdagen den 5 januari (trettondagsafton) stänger vi klockan 13:00.

I övrigt har vi ordinarie öppettider alla vardagar, välkommen att kontakta oss.

Årssammanfattning

Efter en stark start på året kom sedan som för de flesta företag och medborgare en period av stor osäkerhet i samband med att pandemin bröt ut. Kunders oro inför framtiden speglade av sig i viljan att investera. Under hösten har vi sett att det åter finns optimism och ny efterfrågan på system som kan öka effektivitet och utvecklas i takt med  nya arbetssätt och förändringsprocesser.

Några av årets kundprojekt med spännande lösningar att inspireras av:

  • Till Alentec & Orion har vi levererat ett affärssystem med funktioner för effektiv hantering av stora volymer artiklar, order och leveranser. Exempelvis en avancerad iPad-applikation med streckkodshantering för lagret samt modul för att optimera stora inköpsvolymer. Systemet innehåller också automatiserad katalogproduktion samt projekt med fakturering, kalkyl, tidredovisning och uppföljning. Efter årsskiftet levererar vi två nya e-handelshopar.
  • Till MacRent har vi utvecklat ett affärssystem med integrerad och unik webbshop för att stödja mer än 1000 olika varianter av artiklar. Deras kunder kan själva i webbshopen konfigurera sina produkter samt välja mellan köp och olika hyresalternativ.
  • Till Tylöprint har vi utvecklat ett nytt affärssystem med integrerad e-handel och automatiserad innehållshantering för dynamisk webbpublicering. Systemet hanterar komplexa artikelstrukturer med kundunika artikelsortiment, planering och arbetsfördelning av produktion, samt order- och logistikflöden med artiklar som levereras från olika lager direkt till kund.
  • Till Accesia har vi levererat ett affärssystem med kurshantering, e-handel och kurswebb. Vi har effektiviserat deras processer genom att ersätta flera tidigare system med Agera e Affärssystem som anpassats, och med funktion för automatisk överföring av data till dotterbolag. Systemet hanterar också serviceavtal, och upplevelsen av webben har förbättrats då e-handel och kurswebb finns på en och samma sida med enhetlig profil.
  • Profilföretaget  Kents Textiltryck i Halmstad har med vår e-handelslösning och affärssystem för profilföretag kunnat jobba ännu mer proaktivt med försäljning. Kents kan med lösningen erbjuda unika kundshopar där kunden enbart ser sitt eget företags profilprodukter. Redan i prospektstadiet kan de visa hur det ser ut med kundens profil. Kents har ca 40 unika kundwebbshopar.

Nya medarbetare

I höst har vi fått tre nya duktiga medarbetare som förstärker våra kompetenser, inom bland annat digitala strategier och processutveckling. Emilia utbildad inom grafisk design och webb jobbar med webbutveckling samt kommunikation med inriktning webb och SEO. Hon kan också hjälpa dig med webbstrategier. Alexander utbildad inom programvaruteknik jobbar främst med webbutveckling och kreativa lösningar på kundens systembehov. Slutligen Magnus som tillträtt som COO och som med engagemang, affärsmässighet och lösningsfokus både internt och externt jobbar med utvecklingen av vår verksamhet, men också med ett brett marknadsperspektiv mot kund och försäljning.

Nästa år

Nu blickar vi framåt mot ett nytt år med nya spännande projekt. Vi ser en ökad efterfrågan från kunder gällande e-handel och att jobba aktivt och flexibelt med webbinnehåll. Även sökmotoroptimering (SEO), Google Ads, webbspårning och Google Shopping är viktiga delar. Fler saker som händer under nästa år:

  • Funktion för digitalisering av leverantörsfakturor till Agera e Affärssystem. Den ger möjlighet att scanna in och hantera digital attest av leverantörsfakturor.
  • Vårt system Beställningsportalen lanseras. Det är ett web to print-system där det går att malla upp trycksaker eller skyltar som ska tryckas på, och där beställaren själv kan mata in variabeldata för att se slutresultatet. Kunden kan godkänna och få en tryckfärdig PDF och slipper tiden för korrekturvändor.
  • Vi implementerar vår uppdaterade Medlemsportal (för studentkårer).
  • Vårt utbud av produktkonfiguratorer på webben kan erbjudas till fler av våra kunder framöver. Vi har utvecklat flera olika typer och nivåer av webbapplikationer för att sälja avancerade produkter med valmöjligheter.

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss för att diskutera hur era systembehov ser ut framöver. Oavsett om det handlar om redovisning och administration eller om det gäller hemsida, e-handel eller andra webbsystem. Vi kan stödja er i processen mot ökad digitalisering och IT-säkerhet.

Än en gång – vi på Montania önskar er en God Jul & ett Gott Nytt År!

 

Copyright © Montania System AB · Använder WordPress.