Meny

Agera e Affärssystem Profil – Kundcase

ConEra i Göteborg med produktion och försäljning av presentartiklar och konfektion är en av våra kunder inom profilföretag som använder Agera e Affärssystem Profil. Systemet hjälper dem att marknadsföra, sälja och administrera sitt utbud.

”En av anledningarna – förutom vårt produktutbud, kvalitet och design – till att vi har hög avslutsfrekvens med nya större kunder är vår möjlighet att erbjuda webbshopar med kundunika sortiment. En kundunik webbshop blir resurssparande för våra kunder då utvalt produktutbud kan styras centralt samtidigt som lokalkontor och anställda själva kan sköta inköp. Vår kund får också full kontroll över vad som tillverkas och delas ut i sitt företags namn när alla inköp går genom en och samma webbshop.

Ett annat skäl är en lättöverskådlig statistik online där våra kunder bland annat kan se alla sina artiklar, när de köptes in, hur många som finns kvar samt hur lång tid det är kvar på avtalstiden tills produkten ska vara slutsåld. Det blir enkelt att både planera och följa upp produkterna och man ser snabbt en produkts popularitet. Statistiken fungerar också som bra beslutsunderlag när vi ska ta fram nya produkter åt kunden.”

Henrik Zetterström, VD ConEra

Agera e Affärssystem Profil är ett komplett affärssystem med anpassade delar för profilbranschen för att snabba upp offertarbete, säljprocesser och hanteringstid samt att kunna erbjuda deras kunder en webbshop med kundunika sortiment för profilprodukter och arbetskläder.

I Agera e Affärssystem Profil kan man sätta upp kundunika shopar med olika utbud, språk, valutor, inloggningar, fraktsätt och betalningar. Vi har exempel på kunder med över 30 unika kundshopar. Webbshopen fungerar på dator, surfplatta eller smartphone.

Exempel på branschfunktioner i Agera e Affärssystem Profil:

  • Funktioner för att hantera budget per anställd för respektive kundshop. När budget är förbrukad kan inte längre köp genomföras i shopen förrän budgeten utökats.
  • Stöd för varianthantering som storlek och färg och det går också att lägga upp egna varianter på en artikel.
  • Man kan ange brodyr- och tryckinfo per orderrad, och denna info kan enkelt skickas direkt till tryckeriet som underlag.
  • Innan tryck godkänner kunden enkelt korrekturet digitalt via webben alternativt via e-post. Profilföretaget kan sedan via systemet följa upp om korrekturen har besvarats.
  • En Dashboard med grafer och diagram som visar till exempel offerstock, antal order, kommande utleveranser, ordervärde per månad jämfört med tidigare år och fakturerat.
  • Vid projektförsäljning kan man kalkylera på alla delkostnader, samt förkalkylera och automatisera uppföljning av utfall.

Kontakta oss om du vill ha mer information om Agera e Affärssystem Profil.

 

Copyright © Montania System AB · Använder WordPress.