Meny

Jobba på Montania

Att jobba på Montania innebär ett omväxlande arbete där man kan utvecklas tillsammans med duktiga kollegor och få chansen att lära känna olika branscher.

Montania bygger kundanpassade affärssystem och webblösningar till små och medelstora företag och brinner för att effektivisera processer. Vårt mål är att stödja kunderna på deras digitaliseringsresa. Användarvänlighet, logik och flexibilitet är våra kännetecken. Genom kunskap och personlig service tar vi helhetsansvar för kundbehov, kvalitet, vidareutveckling och användarstöd.

Vi har ställt några frågor till våra kollegor om vad de tycker om att jobba på Montania.

1. Det bästa med att jobba på Montania?

  • Jag slutar aldrig utvecklas eftersom jag hela tiden lär mig nya saker av mina kollegor men även genom våra kunder.
  • Trevliga kollegor, flexibiliteten och det egna ansvaret. Möjligheten att kunna jobba hemifrån, åka iväg på ärende på dagen.
  • Månar om att alla ska må bra på jobbet, och det ska vara en trivsam miljö. Ledningen är väldigt transparent gällande information om Montania.
  • Ett företag där man känner en varm gemenskap och att företaget finns lokalt i Halmstad.

2. Det bästa med dina arbetsuppgifter?

  • Vi får en spännande inblick i helt andra branscher när vi sätter oss in i vad våra kunder arbetar med för att kunna hjälpa dem.
  • Jag gillar variationen av arbetsuppgifter och möjligheten att kunna styra mitt arbete själv.
  • Det bästa med mina arbetsuppgifter är att man utvecklas dagligen. Nya utmaningar varje dag med olika sätt att lösa dem på, så för varje dag lär man sig något nytt.
  • Fritt och väldigt omväxlande, man arbetar med kunder inom många olika branscher och i olika delar av landet.

3. Det bästa med dina kollegor?

  • Den familjära stämningen bland kollegorna och sammanhållning som gör att vi har roligt både privat och på jobbet.
  • Det är lätt att arbeta ihop när alla arbetar mot samma mål.
  • Det bästa med mina kollegor är att vi alla är sociala och bjuder på oss själva för att skapa trevlig stämning på arbetsplatsen. Alla sitter även på hög kompetens och vi lär oss av varandra.
  • De är väldigt kompetenta och kunniga och har en bred kompetens, de har ofta en bra lösning på våra kunders problem eller behov.

 

Rekrytering: Utvecklare affärssystem

Vi växer och har fått flera nya stora kunder och behöver därför bli fler utvecklare av affärssystem. Saknar du programmeringsutbildning eller erfarenhet av systemutveckling men har annan relevant utbildning, intresse för databaser och problemlösning så kan vi utbilda dig.

Efter en tids introduktion kommer du att bygga tilläggsfunktioner till befintliga affärssystem och hjälpa kollegor med större utvecklingsprojekt. I takt med att du lär dig kommer du själv att utveckla större systemlösningar.

Jobbet är variationsrikt och innebär att prata med kunder om deras behov, föreslå lösningar och därefter systemutveckla. Du har flera erfarna kollegor som du samarbetar med och får stöd av i din utveckling.

Projekten du arbetar med bygger på databasen FileMaker och kunskaper inom detta eller annan likvärdig erfarenhet inom systemutveckling och databaser är meriterande. Förmodligen har du teknisk- eller naturvetenskaplig utbildningsbakgrund lägst på gymnasienivå. Andra utbildningar t ex inom Informatik, IT, webbutveckling eller ekonomi på högskolan kan också fungera. Har du bara intresse för databaser, gränssnitt och logik kan vi utbilda dig.

Nilsson & Mossberger har hand om rekryteringen, läs mer om jobbet och välkommen med din ansökan.

Rekrytering: Kundstöd & Support

Vi växer och får många nya kundprojekt bland annat inom affärssystem med tillhörande e-handel, och behöver därför en ny kollega till Kundstöd & Support.

Vi söker dig som har kunskap och intresse för affärssystem och administration. Du tycker om problemlösning och uppskattar kundkontakt.

Det blir din uppgift att stödja och hjälpa kunderna i deras användning av både standardsystem och kundanpassade lösningar. Förutom att ge support till användare hjälper du till att testa och dokumentera kring systemen. En viktig del är också att samordna mellan kunder och företagets utvecklare och följa upp ärenden.

Har du tidigare erfarenhet av liknande uppgifter är det ett plus men inget krav. Har du bara engagemang och viljan att lära ger vi dig chansen att utvecklas tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor.

Nilsson & Mossberger har hand om rekryteringen, läs mer om jobbet och välkommen med din ansökan för att bli vår nya medarbetare.

Välkommen med spontanansökan

Vi är alltid intresserade av att få kontakt med rätt personer och du är välkommen att skicka en ansökan med ditt CV och vad du tänker att du skulle vilja engagera dig i på Montania.

Copyright © Montania System AB · Använder WordPress.