Meny

E-handel i affärssystemet

Modulen till Agera e Affärssystem gör e-handeln till en naturlig del av företagets flöden och processer.

Det är samma artiklar, priser, lager, kampanjer och kundunika rabatter som används oavsett om försäljningen sker via webbshopen eller via andra kanaler.

Alla webborder går rakt in i företagets vanliga order- och leveransflöde och kortbetalningar går rakt in i vanliga flödet för fakturor och betalningar.

Genom att helt integrera e-handelsprocesserna i affärssystemet så blir webben en naturlig och effektiv kanal för försäljning.

Har du frågor om E-handel i affärssystemet?

E-handeln som en naturlig del av företagets processer

Exempel på funktioner

Mata in artiklar en gång som sen används för både e-handel och andra kanaler, välj med en kryssruta om artikel ska säljas i webbshopen.

Samma artiklar och lager används oavsett hur man säljer och därmed blir lagernivåer aldrig något problem vare sig på webben eller för personal.

En order från webben kommer in som vilken order som helst och kan hanteras i det vanliga flödet med leveranser och fakturering.

 

I affärssystemet lägger du även upp vanliga informationssidor, kampanjer, bilder och nyheter på din hemsida. För att underlätta försäljningen finns kortbetalningar, Klarna Faktura, Swish Handel samt integration mot sociala medier. Webben är gjord för modern sökordsoptimering.

Med tillvalet Mailmodul kan du skicka snygga HTML-mail för både utskick och orderbekräftelse och leveransavisering (varor på väg) oavsett om ordern kommer från webbshopen eller ej.

Utsidan - mot besökare

  • Vi designar sajten utifrån ditt varumärke och målgrupp
  • Anpassningsbar plattform för unika funktioner
  • Hanterar både e-handel för B2B och B2C
  • Stöd för varianter som färg och storlek
  • Flera kundunika shoppar som kan ha olika utbud
  • Stöd för flera språk
  • Stöd för olika valutor
  • Betalning med kort
  • Betalning med Klarna
  • Betalning med Swish Handel
  • Betalväxel Swedbank Pay (hette tidigare PayEx – fungerar med alla banker)

Insidan - administration

  • Bygg enkelt upp din menystruktur
  • Komplettera dina vanliga artiklar med bild och säljtext
  • Lägg upp kampanjer och använd ditt vanliga artikelregister
  • Lägg upp vanliga infosidor med text och bild
  • Styr från vilken dag en sida ska publiceras
  • Förhandsgranska artiklar och infosidor innan publicering
  • Variantartiklar fungerar även på webben
  • Koppla enkelt hela artikelgrupper till menyval
  • Enkelt att koppla samman artiklar för ”köp även”
  • Riktig 2-fasbetalning genom hela affärssystemet

Tillvalsfunktioner

  • Stöd för Google Merchant XML Feed – kan används för bland annat Prisjakt och Google Shopping
  • Stöd för e-handelsspårning i Google Analytics (er e-handelssajt rapporterar in vad besökarna gör till Google Analytics för vidare analys)
  • Stöd för Facebook Pixel Eventspårning
  • Integration till Mailchimp för att hantera nyhetsbrevsprenumeranter
  • Integration mot Unifauns TA-tjänst för frakthantering
  • Möjlighet till repeat-order, från ”Mina sidor” hamna direkt i kassan med samma artiklar i varukorgen igen
  • Presentkort
  • Rabattkoder

Referenser

Vår lösning är för dig som vill ha ett bra och flexibelt affärssystem och som känner att e-handeln måste vara effektiv att hantera och en naturlig del av verksamheten. Med endast en leverantör behöver du inte själv ordna med kopplingar mellan systemen utan du får en optimal integration.

Vi har gjort många lösningar baserade på vår e-handelsplattform Agera e Affärssystem e-handel, t ex till Blomdahl Medical, Tylöprint, MacRent, Svartzonker, Accesia och Marineparts.

Vill du istället ha en enklare och fristående webbshop finns den möjligheten också. Dessa utvecklar vi med WordPress och e-handelstillägget WooCommerce.

 

Ring 035-13 68 00 för rådgivning, beställning eller support

Kontakta oss

Copyright © Montania System AB · Använder WordPress.