Meny

Handels- & produktionsbolag

Tylöprint AB förser mäklarbranschen med rätt marknadsredskap. Det komplexa sortimentet består både av handelsvaror och produkter där Tylöprint designar, trycker och monterar. Tylöprint jobbar både mot fristående mäklare och stora mäklarkedjor.

Tillsammans med Tylöprint har Montania byggt en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med integrerad e-handel och utskickshantering.

http://www.tyloprint.se/

Övergripande beskrivning av målen med systemet och exempel på hur det löses:

Enkelt promota artiklar till sina kunder

  • Söka fram kunder med valfria kriterier, t ex alla i en kedja
  • Välja några produkter ur artikelregistret som man vill informera kunderna om
  • Skicka iväg HTML-mail med den inbyggda utskicksfunktionen
  • Kunden är identifierad i mailet vilket gör att den automatiskt blir inloggad, får sitt pris på artikeln och kan klicka på köp direkt
Förhandsgranskning av HTML-mail direkt i affärssystemet:

Mailutskick för effektiv marknadsföring och kundkommunikation

Kontroll över sortiment, priser och lager

  • Lager- och prishantering av både strukturartiklar, ingående artiklar och varianter såsom färger
  • Stafflade priser baserat på volym, olika prislistor för olika kunder och olika lagerplatser
  • Hantering av t ex varianter, lagersaldo och olika priser och rabatter även på webben
  • Hantering av formulär – t ex för tryckinfo – direkt på artikeln
  • Kontroll över lagervärde och ”kostnad såld vara” för rättvisande månadsresultat

Artikelinmatning i kundanpassat Agera Affärsstöd för Tylöprint

Kontroll över produktions- och logistikflöde

  • Momentkedja för artiklar med tidsåtgång och avdelning som ansvarar för moment
  • Följa var i kedjan en orderrad befinner sig
  • Varje avdelning och person kan se i sin planeringslista vad som ska göras
  • Kontroll över leveranser även när underleverantör skickar direkt till kund

Få in e-handeln i vanliga order- och produktionsflödet

  • Samma artiklar – med texter och varianter – används för alla kanaler
  • När kunden är inloggad i webbshoppen gäller samma stafflingar och rabatter
  • Order från webbshoppen kommer automatiskt in och följer samma flöde
  • Även tryckinfo stöds i e-handeln och kommer in i vanliga orderflödet

Flera webbshoppar med unikt sortiment till avtalskunder

  • Artiklar kan kopplas till en eller flera webbshoppar direkt på artikelkortet
  • Kunder kan bli automatiskt inloggade och får upp sitt eget sortiment och priser

Proffsig och kundvänlig kommunikation

  • Information och erbjudande som designade HTML-mail
  • Offerter och orderbekräftelser kan gå iväg direkt som HTML-mail
  • Direkt vid leverans skickas automatiskt ett leveransbesked med bl.a Pac-track-kod till kunden som HTML-mail
  • Avtalskunder får egen shop med sin logga och egna sortiment

Copyright © Montania System AB · Använder WordPress.