Montania Aktivitetsbokning

Skärmavbild-2015-09-10-kl.-11.00.37

Montania Aktivitetsbokning är bokningssystemet för dig som arrangerar aktiviteter och hanterar olika typer av aktiviteter med olika prisregler.

Givetvis fungerar allt på olika enheter som dator, läsplatta eller mobil.

Bokningssystemet hanterar till exempel:

Laserdome

  • Hantering av maxantalAktivitetsbokning boka mobil
  • Vid bokning välja antal personer eller abonnera hela

Äventyrsbana

  • Förslag på antal lag baserat på antal personer
  • Hantering av max antal lag samtidigt

Kalasbokning

  • Pris per kalas med minimum antal deltagare
  • Kontroll av ledigt samlingsrum vid bokning

Bokningsbekräftelse & påminnelser

  • Designad bokningsbekräftelse till angiven e-postadress
  • Automatisk påminnelse till kunden X timmar innan starttid
  • Hantering av avbokning visst antal timmar innan
  • Kunden får vid bokning en länk som kan användas för att göra avbokning
  • Vid avbokning skickar systemet automatiskt ut bekräftelse

Översikt bokningar

Administratören får enkelt överblick per dag, vecka eller månad och kan filtrera mellan aktivitetstyperna

Administrationsläge

  • Enkelt se bokningsläget per dag, vecka eller månad
  • Se bokningsläget per typ aktivitet eller för sällskapsrum
  • Enkelt att hitta specifika bokningar
  • Enkelt göra bokningar, flytta bokningar och göra avbokningar
  • Sätta öppettider per veckodag
  • Översiktlig statistik över bokningar per typ

Prishantering

  • Olika prisregler och priser för olika aktiviteter
  • Prishantering för kalas
  • Kan hantera olika priser för olika dagar

Lösningen är framtagen i tätt samarbete med Halmstad Aktivitetscenter.

Montania Aktivitetsbokning bygger på en flexibel plattform är gjord för att kunna anpassas till olika behov. Kontakta Montania för en diskussion om just dina behov.

 

 

 

Affärssystem med webb för kursföretag

TEK i Halmstad – tek.se – erbjuder kompetenshöjande aktiviteter i form av utbildningar, nätverksbyggande för olika yrkesgrupper och seminarier till företag och organisationer i närområdet.

TEK ville ha ett system som stöder hela verksamheten från kursinformation till fakturering, och där personalen hela tiden har tillgång till korrekt information. Samtidigt ville de effektivisera kommunikationen med medlemmar och kunder och skapa mervärde för kunderna genom enkel anmälan och ”Mina sidor”.

Montania har levererat en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med kurser, kursanmälningar, offerter, fakturering och ekonomi.

Montania har också utvecklat en modern webblösning som är helt integrerad med affärssystemet. Alla aktuella kurser, frukostmöten, seminarier och nätverksträffar publiceras på webben och visas i den grafiska kalendern.

Förutom anmälan till olika aktiviteter kan kunderna logga in på ”Mina sidor” och se vilka kurser de deltagit i tidigare. Nätverksmedlemmar får mail med nästa tillfälle och kan tacka Ja/Nej direkt från mailet.

Både webbplatsen och mailutskicken har s.k responsiv design vilket gör att innehåll och layout automatiskt anpassar sig till t ex en mobil.

TEK webbsystem med mobilanpassning

Exempel från lösningen, Affärssystem:

  • Budget direkt på kurser
  • Lägga upp kurser med flera datumtillfällen
  • Automatisk generering av medlemsfakturor
  • Hantering av nätverk med medlemmar och tillfällen
  • Utskicksfunktion med designade HTML-mail
  • Kallelser som skickas som designade HTML-mail
  • Checklistor för genomförande av varje tillfälle
  • Rapporter och statistik, vem har gått vilka kurser mm
  • Kundutvärdering

Exempel från lösningen, Webb:

  • Översiktlig kalender med kurser, seminarier mm
  • Anmälningar på webben kommer direkt in i Agera Affärsstöd
  • “Mina sidor” för att se genomförda och kommande aktiviteter
  • Personalansvarig får överblick över sina anställda

Teknik

  • FileMaker
  • PHP

Webbshop på WordPress-WooCommerce

Med WooCommerce till open source-plattformen WordPress kan vi erbjuda våra kunder stabila, funktionella och flexibla webbshoppar.

angelbliss första sida

Placera er högt i Google

När vi valde att satsa på WordPress var en av de faktorer vi vägde in att strukturen var byggd för att vara sökmotorvänlig.

Proffsig webbdesign

Vi tror på bra design och varje webbshop designas individuellt för respektive kund. Exempel på webbshoppar byggda med WordPress-WooCommerce är den internationella smyckessajten Angel Bliss och den börsnoterade smyckesgrossisten Robert Friman & CO.

Koppling affärssystem

Med vårt stora kunnande om affärssystem så kan vi bygga kopplingar för artiklar och order till ditt affärssystem.

Vill du istället ha en e-handelslösning som är helt integrerad i affärssystemet rekommenderar vi Agera e-handel.

Handels- & produktionsbolag

Tylöprint AB förser mäklarbranschen med rätt marknadsredskap. Det komplexa sortimentet består både av handelsvaror och produkter där Tylöprint designar, trycker och monterar. Tylöprint jobbar både mot fristående mäklare och stora mäklarkedjor.

Tillsammans med Tylöprint har Montania byggt en kundanpassad version av affärssystemet Agera Affärsstöd med integrerad e-handel och utskickshantering.

http://www.tyloprint.se/

Övergripande beskrivning av målen med systemet och exempel på hur det löses:

Enkelt promota artiklar till sina kunder

  • Söka fram kunder med valfria kriterier, t ex alla i en kedja
  • Välja några produkter ur artikelregistret som man vill informera kunderna om
  • Skicka iväg HTML-mail med den inbyggda utskicksfunktionen
  • Kunden är identifierad i mailet vilket gör att den automatiskt blir inloggad, får sitt pris på artikeln och kan klicka på köp direkt
Förhandsgranskning av HTML-mail direkt i affärssystemet:

Mailutskick för effektiv marknadsföring och kundkommunikation

Kontroll över sortiment, priser och lager

  • Lager- och prishantering av både strukturartiklar, ingående artiklar och varianter såsom färger
  • Stafflade priser baserat på volym, olika prislistor för olika kunder och olika lagerplatser
  • Hantering av t ex varianter, lagersaldo och olika priser och rabatter även på webben
  • Hantering av formulär – t ex för tryckinfo – direkt på artikeln
  • Kontroll över lagervärde och ”kostnad såld vara” för rättvisande månadsresultat

Artikelinmatning i kundanpassat Agera Affärsstöd för Tylöprint

Kontroll över produktions- och logistikflöde

  • Momentkedja för artiklar med tidsåtgång och avdelning som ansvarar för moment
  • Följa var i kedjan en orderrad befinner sig
  • Varje avdelning och person kan se i sin planeringslista vad som ska göras
  • Kontroll över leveranser även när underleverantör skickar direkt till kund

Få in e-handeln i vanliga order- och produktionsflödet

  • Samma artiklar – med texter och varianter – används för alla kanaler
  • När kunden är inloggad i webbshoppen gäller samma stafflingar och rabatter
  • Order från webbshoppen kommer automatiskt in och följer samma flöde
  • Även tryckinfo stöds i e-handeln och kommer in i vanliga orderflödet

Flera webbshoppar med unikt sortiment till avtalskunder

  • Artiklar kan kopplas till en eller flera webbshoppar direkt på artikelkortet
  • Kunder kan bli automatiskt inloggade och får upp sitt eget sortiment och priser

Proffsig och kundvänlig kommunikation

  • Information och erbjudande som designade HTML-mail
  • Offerter och orderbekräftelser kan gå iväg direkt som HTML-mail
  • Direkt vid leverans skickas automatiskt ett leveransbesked med bl.a Pac-track-kod till kunden som HTML-mail
  • Avtalskunder får egen shop med sin logga och egna sortiment

Royaltyberäkning och e-handel

Affärssystemet Agera Affärsstöd och hemsida med integrerad e-handel till Serholt läromedel AB.

Uppdragsgivare

Serholt Läromedel AB är ett förlag med egen produktion och utgivning av pedagogiska läromedel till bl a skolan.

Serholts primära behov var:

  • automatisk royaltyberäkning till författare
  • automatisk inläsning till affärssystemet av stora order från kunder
  • snabbare utleveranser

Montanias lösning

Systemlösningen består bl a av följande punkter:

Hantering av royaltyberäkning i kundanpassat Agera Affärsstöd för Serholt Läromedel

  • Agera Affärsstöd för kundstöd, artikel- och lagerhantering, order, leveranser, fakturering och kundreskontra.
  • Anpassningar av Agera Affärsstöd för Serholts specifika behov t ex royaltyberäkning direkt i faktura. När avräkning görs skapas ett underlag för utbetalning till varje författare.
  • Med en knapptryckning läser man in order från de större kunderna.
  • Vid utleveranser används streckkodsläsare vilket underlättar vid plockningen av order. Färgmarkeringar anger på ett pedagogiskt sätt orderradernas status.

Integrerad webbshop

Efter några år med Agera Affärsstöd har Serholt Läromedel kopplat på vår E-handelsmodul med vilken de har fått en helt integrerad webbshop. Artiklar och texter administreras endast på ett ställe och webborder kommer direkt in i systemet.

Teknik

  • FileMaker
  • MySQL
  • PHP

Sökordsoptimering & sociala medier

Sociala medier är inte en reklamkanal, utan en kommunikationskanal för att bygga relationer och förtroende hos kunder. Syftet med sociala medier är i första hand att vara social.

 

Köpbeslut grundas allt mer på rekommendationer. Genom att vara närvarande och ha en öppen dialog skapar man ett stort mervärde för befintliga och potentiella kunder. Detta bygger upp en krets av anhängare som säkert kommer att rekommendera ditt företag.

Vi kan hjälpa dig med verktygen och kunskapen kring sökordsoptimering och sociala medier, som t ex Twitter eller företagssida på Facebook. Eller varför inte en app som är integrerad på er Facebook-sida, t ex för bokning.

cykelvinden_fb_bokning

Kontakta oss på 035-13 68 00 eller info@montania.se för en förutsättningslös diskussion.

E-handel i affärssystemet

För de företag som vill ha ett flexibelt affärssystem och samtidigt vill integrera e-handel och webbshop direkt i affärssystemet har vi tagit fram Agera E-handel.

Med e-handelsmodulen till affärssystemet Agera Affärsstöd kan du enkelt hantera artiklar, order, lager, logistik och fakturering – oavsett om försäljning sker i webbshopen eller i andra kanaler.

Genom att helt integrera e-handelsprocesserna i affärssystemet så blir webben en naturlig och effektiv kanal för försäljning.

Mata in artiklar en gång som sen används för både e-handel och annan försäljning, välj med en kryssruta om artikel ska säljas i webbshopen. Eftersom det är samma artiklar och lager som används oavsett hur man säljer så blir lagernivåer aldrig något problem vare sig på webben eller för personal. En order från webbshopen kommer in som vilken order som helst och kan hanteras i det vanliga flödet med leveranser osv.

Med helt integrerad e-handel kan på ett annat sätt öka kundernas nytta, t ex genom att guida dem på webben med vilka tillbehör, relaterade artiklar eller kampanjer de bör köpa. All artikeldata finns i affärssystemet och kan användas både internt av säljarna och till e-handeln.

I affärssystemet lägger du även enkelt upp vanliga informationssidor, bilder och nyheter på din hemsida. För att underlätta försäljningen finns kortbetalningar, Klarna Faktura och integration mot sociala medier. Webben är gjord för modern sökordsoptimering.

Med tillvalet Mailmodul kan du skicka snygga HTML-mail för t ex orderbekräftelse och leveransavisering oavsett om ordern kommer från webbshopen eller ej. Som tillval finns möjlighet till flera shoppar och språk som kan anges direkt i affärssystemet.

integrerad e-handel

Exempel på e-handel och webbshop med Agera E-handel är tyloprinttylosand display, dokument press, och marineparts.

Vår lösning är för dig som vill ha ett bra och flexibelt affärssystem och som känner att e-handeln måste vara effektiv att hantera och en naturlig del av verksamheten. Med endast en leverantör behöver du inte själv ordna med kopplingar mellan systemen utan du får en optimal integration.

Läs mer om Agera Affärsstöd här »

Vill du istället ha en enklare och fristående webbshop finns den möjligheten också. Dessa utvecklar vi med WordPress med WooCommerce.

Webbplats med WordPress CMS

Moderna webblösningar med responsiv design

Vi bygger hemsidor och webbplatser med WordPress som är ett modernt sökmotorvänligt publiceringsverktyg (CMS). WordPress är open source och du kan vidareutveckla hemsidan själv.

Alla hemsidor vi gör utvecklas med individuell design för respektive kund och vi bygger med responsiv design som automatiskt anpassar hemsidans innehåll och layout till mobiler.

Vi kan erbjuda dig:

Kollage Webb

 

I vårt webbpaket ingår:

  • Designförslag för korrektur
  • Designanpassning med färger, logotyp mm
  • Responsiv design så layout och innehåll anpassar sig för mobiler
  • Obegränsat antal sidor som användaren själv kan lägga upp
  • Kontaktsida med karta och kontaktformulär
  • Bildspel på t ex första sidan
  • Nyheter med arkiv
  • Menyer inklusive upplägg av sajtens grundstruktur
  • Teknisk sökmotoroptimering
  • Grundutbildning i innehållshantering (redaktör) – 2 tim
  • Installation med exempelinnehåll

Exempel på tilläggtjänster:

  • Stöd för flera språk
  • Mer avancerad innehållshantering förutom sidor + nyheter
  • Hjälp med att lägga in eller bearbeta texter och bilder (redaktionellt)
  • Domännamnsregistrering
  • Sociala medier-konton på sajten, t ex Twitter eller Facebook
  • Service- och driftsavtal

Exempel på webbplatser som vi utvecklat med WordPress:

Kontakta Montanias kundcenter i Halmstad på 035-13 68 00 eller info@montania.se för att diskutera hur vi kan hjälpa dig med en modern webbplats eller hemsida.